Înfiinţare firmă în Timişoara
Înfiinţarea unei firme în Timişoara şi, în general, tot ce ţine de relaţia cu Oficiul Registrului Comerţului Timiş, a devenit o adevărată aventură, începând de câteva săptămâni.
Odată cu începutul anului, a început o adevărată frenezie, probabil generată de modificarea Codului fiscal. Aşa cum se ştie, noul Cod fiscal stabileşte un nou impozit, pentru cei care au sedii de firma(SRL, PFA, ÎI etc.) cu activitate economică în locuinţele proprietate personală. Divagând un pic, acum a devenit mult mai rentabilă găzduirea sediului social/profesional la un cabinet de avocat decât acasă.
Acest lucru a generat nişte cozi imense de oameni, amintind de vremurile predecesoare anului 1989. Este incredibil cum lumea vine la ora 6:30 pentru a se aşeza la intrarea unei instituţii care îşi începe programul la ora 8:00. Obţinerea unui număr de ordine a devenit scopul primordial al persoanelor care se scoală cu noaptea în cap, pentru a reuşi depunerea dosarului de schimbarea sediului sau radierea de PFA.
Soluţia la care apelează foarte multă lume acum, este expedierea dosarelor prin poştă/curierat. Această este, de fapt, şi recomandarea celor de la ORC Timiş. Dar despre acest lucru cu altă ocazie…